k9

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av k9 - 16 februari 2011 12:02

                          


                    Freestyle!





Som de flesta vet så ska ju jag och Mix starta en ny karriär, det är aldrig försent att försöka säger Mix så då är det väl bara för matte att hänga på!!!!!!!


Vi ska starta i Freestil eller nått, jag har ju handledarutbildning med ungdomstjejerna och då hade de mage att utmana oss gamla kärringar, ingen utmanar mig ostraffat så nu tränar vi.


Mix tycker att det är skithäftigt - plötsligt får man krypa så som jag alltid har velat och man får hoppa på matte och apportera utan snyggt avlämmnande, livet leker. Sen ser ju matte döfestlig ut, ungefär likadan som när hon är på fest och har druckit sånt där som luktar illa - ni vet! Dessutom är det kort så att man inte hinner lessna, som i vanlig lydnad.


Och jag får jättemycket godis matte har stora spenderfickorna hela tiden. Vad det ska mynna ut i vet jag inte riktigt än, men Matte säger att det blir en gång och aldrig mer men det ska vi nog bli två om jag brukar kunna övertala henne. I alla fall så är det nästan lika kul som räddningen så de så. Så kom igen nu alla andra gör ett försök att få er hussar och mattar ur soffan och dansa loss.
 

musik/Musik44.gifmusik/Musik44.gifmusik/Musik44.gifmusik/Musik44.gifmusik/Musik44.gifmusik/Musik44.gif
Jaa nu har ni ju hört vad Mix tycker, själv tycker jag nog att det bliir lite pinsamt men har man blivit utmanad så har man, jag tror i alla fall att de som kommer att finna det väldigt pinsamt de är de som har utmanat mig så dess så.
 
Återkommer med en rapport när det hela är över.
 
Kramar fån "de gamla" (Nettan & Mix)

Nettan & Mix  bjöd på ett bejublad uppträdande, bra jobbat!

manniskor/Mensch22.gif

Här nedan lite bilder från Timrå utställningen den 26 februari 2011.

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

 

K9 hade faktiskt 2 ekipage med på tävlingen, även Lisabeth & Mirra deltog.

Vilka tjejer!

 

  

 

  

 

  

Lite förklaring till vad Freestyle är följer nedan

(vill ni läsa mer om de olika momenten, länk nedan)http://sv.wikipedia.org/wiki/Freestyle_(hundsport)


Freestyle är en ny hundsport i Sverige. Den blev officiell från och med 2007. Freestyle kan på ett enkelt sätt beskrivas som dans med hund. Det går ut på att träna och koreografera ihop ett dansprogram tillsammans med sin hund.

En freestyletävling bedöms av 2-4 domare som sätter betyg på bland annat samarbete, koreografi, utförande och svårhetsgrad. Full pott på allt ger 100 poäng totalt. I de officiella reglerna finns tre klasser: klass I (den enklaste), klass II och klass III (den svåraste). För att flyttas upp ur klasserna krävs minst 70 poäng. Uppnår man minst 80 poäng på tre tävlingar i klass I får man FSD I - Freestylediplom I, och motsvarande i klass II. Man kan tävla både individuellt (en hund + en förare), i par (två hundar + två förare), i lag (3-6 hundar + lika många förare]) samt i brace (en förare + minst två hundar).



Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards