k9

Alla inlägg under december 2011

Av k9 - 21 december 2011 15:07

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

 

önskar K9 till alla sina vänner!



Hundens tal till matte

Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta att hon är min.

Rakt i mina ögon har hon lovat mig trohet.

Jag lägger mitt huvud i hennes hand, för hon tycker om mig.

Innan jag somnar ser jag in i henns ögon för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne.

När jag vaknar finns hon alltid där.

Jag är trygg nära henn,e för hon vaktar mig.

Hon är trygg nära mig, för jag vaktar henne.

Jag följer varje steg hon tar,

jag lyssnar på varje ord hon ger.

Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta.

----------

  Sköt om er och era fyrbenta vänner     





Av k9 - 15 december 2011 16:37

Hej alla vänner!

 

Här kommer en uppdatering från Jessica, en K9 medlem som befinner sig tusentals mil ifrån sina K9-vänner.

Nu har jag varit här i USA i 20 veckor, och livet här har blivit till vardag. Och jag trivs så otroligt bra! Känner mig så lyckligt lottad som hamnat i en underbar familj. 

 

Två veckor efter att jag kom hit, köpte mina värdföräldrar en hund. En liten terrier blandis som dom hittat på ett rescue center för övergivna hundar. Charlee flyttade in i vår familj, rädd osäker och helt utan bakgrund, ingen vet vart hon spenderat sina första år i livet.

Nu är inte en tvåårig terrier blandis vad jag skulle välja, men vad som helst är bättre än ingen hund, det kan vi nog alla hålla med om!  

Och för min del, är det en utmaning. Jag har aldrig förut haft en hund som är rädd för människor, morrar åt barn, springer och gömmer sin under soffan när man tappar någonting i golvet och är skraj för det mesta utanför huset. Efter några dagar med henne i mitt hus, var jag otroligt frustrerad och less, jag hade hoppats på en hund att jobba med! Men efter ytterligare några dagar lyckades jag inse att jag visst har någonting att träna med, bara inte på det sättet jag är van vid!

Så i själva verket tränar jag hund varenda dag, men med fokus på att få lilla Charlee att för det första lita på mig som förare, och även lita på andra människor och våga komma över sina rädslor utomhus. Jag är övertygad om att jag kommer att lära mig massor av att leva med en hund som man hela tiden måste peppa och stötta, tillskillnad från hundar som man måste dämpa!

 

Nu efter 18 veckor här hos oss har hon gjort otroliga framsteg! Hon hälsar glatt på folk som kommer och hälsar på, hon går glatt med på promenader och när man pratar med henne tar hon kontakt och viftar på svansen istället för att krypa ihop och försöka spring iväg. För några veckor sedan, hade hon och jag det största genombrottet hittills, när hon för första gången lekte med mig och en leksak på golfbanan vi bor granne med. Känslan av att se henne springa omkring, leka och vara hund för första gången, var helt obeskrivlig vill jag lova.

Den här hunden, är en hund jag kommer sakna något otroligt.

   

Utöver hunderiet, så har går jag den här veckan mina sista dagar i skolan innan jullovet. Jag trivs bra i skolan, och har hittat superkompisar, vilket är väldigt skönt. Men trots det, ska det bli skönt med två veckors lov och göra ingenting ett tag.

Det jag saknar mest från Sverige, är förutom familjen, helt klart hundträningar och alla underbara hundvänner! Jag följer alla facebook uppdateringar och blogginlägg noga, jag vill ju hålla mig uppdaterad på vad som händer där hemma!

Uppdateringar hemifrån säger att Pudeln njuter av livet som pensionär, och har bytt ut sin hundsäng mot min säng ”eftersom den ändå är ledig jämt”… Aussien ska få en till människo-lillebror till våren, och jag har tydligen ”eftersatt underhåll att ta igen om jag vill” när jag kommer hem. Tur för honom att han är en så (i mina ögon) underbar hund att jag inte kan låta bli honom!

Utöver detta, så kan jag avslöja att jag börjat smida planer för nästa hund… Men mer säger jag inte förrän jag vet mer med säkerhet!

 

Om två veckor har jag varit här halva tiden, och nedräkningen kan börja... Det är med blandade känslor jag konstaterar att halva året gått så otroligt fort.

 

Hoppas ni allt är bra med både mina två och fyrbenta vänner där hemma!

Och förresten, om ni har svårt att hitta en Magnus-helg under våren, så har jag hört att man kan ha dom i juni också när en av era kära medlemmar kommit hem igen. Tänk på den kommande generationen som ska ta över efter er liksom!

Hälsningar Jessica

 

GOD JUL Jessika önskar hela K9 gänget!

 

 

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards