k9

Alla inlägg under juni 2012

Av k9 - 11 juni 2012 14:34

En riktigt trevlig sommar önskar vi i träningsgruppen K9 till er alla!


  


 


 


Av k9 - 11 juni 2012 13:59

Tränings"helg" på gång!


I början på Juli blir det då äntligen träningshelg med Magnus igen! Denna gång tänker vi "ta helg" söndag till tisdag.. för att det ska passa så många som möjligt i gruppen.


Välkommen tillbaka säger vi till vår träningskompis Jessika som är tillbaks i Sverige efter att ha varit i USA under 1 år. Och välkommen med en ny hund lilla,- storpudeln Collins! (bilder kommer snart)


Och denna gång har vi hyrt oss en hel villa med värsta utrustningen, altan med grill, lusthus - och pool!  


Det tillhör antagligen inte vanligheterna bland hundfolk, men vi i K9 är ju lite speciella av oss! 



    

Som vanligt har vi beställt:

  • Fint väder - fast alla hundägare vet ju att det inte finns dåligt väder- bara dåliga kläder så egentligen kvittar det. Det ska vara för grillningens skull då..
  • God mat & dryck - det brukar vi aldrig missa. mycket gott att det snart kommer en egen receptbok här på bloggen..
  • Trevligt sällskap - Det har vi
  • Givande träningar - med Magnus = check  
  • Och sist men inte minst, att vi och våra hundar ska ha roligt - och det har vi alltid!

       

Vi återkommer efter "helgen" med en massa bilder på ett härligt gäng som vet hur att aktivera, träna och ha roligt med sina kära fyrbenta (och två benta) vänner!


  


Red./Katarina



Av k9 - 7 juni 2012 11:49

Hejsan alla k9:or 
 
Nu är det verkligen länge sedan jag skrev något på vår sida, det är så att man skäms. Tur att vi har Katarina som alltid håller vår sida uppdaterad.
 
Men nu ska jag försöka att få ihop några rader.
 
Jag har ju alltid sagt att Pheadro har hela alfabetet utom I & Q, men nu får jag nog ändra mig. Pheadro har varit fantastisk i 2 helger nu, kanske man törs börja hoppas.


 
 
Helgen 25/5 var vi i Ragunda för det första Söket för säsongen, vi har nästan inte tränat något skogssök alls men jag bestämde att vi skulle göra ett försök. Matte hade väldigt låga förväntningar och tog det mer som en träning, men det gjorde inte Pheadro. Klockan sju startade vi hemifrån och klockan nio var vi framme, Resten av de tävlande var redan på plats. Vi for ut till skogen, oj vad brant det var hur skulle matte klara det här!!! Men skam den som ger sig.
 
Lottning - Jag drog nummer 3 av 3 så sist ut i högre klass, så var det dags för start. Först ut var Lena med sin Labb kom tillbaka med 9/9, sen var det en tjej från Örebro, hon kom tillbaka med 8,5/8,5. Så var det då min tur - vi lyckades ta oss upp för branten utan att kollapsa och sen var det en stooor stig med behaglig lutning för mig i alla fall. Pheadro startade i god ordning med sitt eget tempo vilket hann höll genom hela rutan. Första figg - bra skall och inte rivit legan phu, bara ut på stigen och fortsätta, vi kom fram till 100 då svänger stigen nästan 90 grader oj, här gäller det att tänka till. Ropar till mig pheadro och ser mig om, bestämmer mig för att skicka rakt ut mitt i böjen - figg 2 bra skall även här men lite riven lega hm hm. Tillbaka ut på stigen skickar två slag till och se då hörs hans skall igen, jippi matte lufsar ut och där ligger den lilla godingen ner och skäller, snacka om lycka. Jag tar av skynket och klappar om honom medans dommarna överlägger om betyg. Och hurra 9,5/9,5 vägen tillbaka till bilen går som en dans trots lutningen kan jag säga.
 
Så bär det iväg till klubbstugan, dags för uppletande - det här måste vi träna på.........Först ut Eliten 9/9, 8/8 & 9/9, sen var det lägre klass Lena slog till med 10/10 vilken hund, Örebrotjejen 9/9 och sen var det vi nä nä endast 2 föremål och 6/6 i betyg hmmmm. Platsliggningen - här är inte matte orolig i alla fall---det skulle jag nog ha varit HAN KRÖP 6/6 varför???
 
Sen var det då lydnaden mattes fasa, Lillian lovar att skriva poängen och vi gav oss ut Fria följet kändes bra likaså inkallningen men sen kom framåtsändandet mattes stora fasa, men det gick någorlunda vi slapp i alla fall bryta vilket inte brukar vara ovanligt, 6/6 vårt högsta betyg nånsin, har all träning gett effekt äntligen? Nu rullade det på krypet gick bra skallet så där tungen var bra och hoppet satt oxå phu då var vi klara. HADE DET HÅLLIT???????         
 
Lillian räknade snabbt ihop betygen och ler och säger grattis vågar jag lita på det, det har varit en och en halv poäng ifrån så många gånger.
 
Jag väntar med bävan och höga förväntningar på prisutdelningen. Så är det då dags först ut Eliten. Cert till Göran, Godkänt till Kristina & nästa Göran, Så var det då Högre klass, usch vad nervöst, 3:a blev Lena med godkänt efter en miss på lydnaden, 2;a blev örebrotjejen med uppflytt, så med andra ord UPPFLYTT & VINST Jag vrålade rakt ut det är nog inte många som blir så lycklig för ett uppflytt som jag blev men som vi har kämpat, Lyckan var fullkomlig och jag kan lova att hemfärden gick som en dans.
 
Kvällen tog vi det lungt och Pheadro fick nog en hel del godis den kvällen.
 
 
Så var det dags för tävling igen. Helgen 2 & 3 Juni var det IPO-R och naturligtvis så skulle vi vara med, jag hade ju bara en vecka tidigare fått veta att jag hade blivit uppflyttad till B i Ytan i efterskott (felräkning av poäng). Så nu skulle vi tävla Ruin A på Lördag och Yta B på söndag.
 
Kommer ut till Åkerigrus 08.30 på lördagsmorgonen och det snöar------helt otroligt, ja vi kör väl på lite skitväder ska väl inte stoppa oss.
 
Bettan går ut först och kommer tillbaka med 2 figg men bara en markering lite för svår vittring för lillkillen men hon är väldigt nöjd med hans arbete. Så är det då Pheadros tur. Han är lite trög i starten och tar inte för sig av området, men kommer igång och tar de bägge figgarna utan problem, han är dock väldigt intresserad av den skrammelgubbe som springer omkring i området (Tommy). Söker av resterande område och får så vårt betyg 166 poäng av 200. Inte allt för pjåkigt, matte är nöjd. Sen går den 3dje startande ut Joakim det ser trevligt ut och ger bra betyg.
 
Så bär det av till Timrå BHK för lydnaden. Bettan först ut, går skapligt, väldigt bra på hindren lite problem på lydnaden. Så är det dags för oss Platsliggningen går jättebra inge krypande nu inte, lydnaden går bra förutom att matte inte klarar av att gå i en åtta hm ska träna jag lovar. Miljöhindren går jättebra och även borden går skapligt 91poäng av 100 toppen. så är det Joakim då, ser jättefint ut 88 poäng. Så är det då dags för prisutdelningen. Bettan 3:a - jag och Pheadro 2:a med 267 poäng och uppflyttad till B JIPPIE vi klarade det, Joakim vann.
 
Ännu en lycklig kväll i soffan med lite extra tilltugg till Pheadro.
 
Så var det då dags för Ytan, idag börjar vi med lydnaden, det regnar...och som den velourhund jag har så går det inge vidare, lydnad kör man bara i bra väder tycker Pheadro vi lyckas i alla fall få till 75 p/100 så 70% spärren klarar vi, Joakim kör en bra lydnad och Lisabeth och Mirra är efteranmäld till Yta A och de gör en kanonlydnad, vad månde bliva.......
 
Då bär det iväg till skogen Säter Alnö, Lisabeth och Mirra börjar och kommer tillbaka med toppbetyg och klart uppflyttad till B hon flåsar en i nacken.
 
Så är det Joakims tur, han drar iväg och tiden går hör en skallmarkering och sen en till men sen är det tyst, kanske för långt avstånd, eller.
Det visar sig att han fick problem så tiden räckte inte till.  
 
Så var det vi då, Pheadro var ordentligt taggad det här älskar han verkligen, vi körde igång utan mankemang, kartan som man får vid starten la jag i fickan för säkerhets skull, men vi löste rutan. Pheadro bara tuggade på och gick ut väldigt djupt och fint och snart gav det resultat första figg i en vedhög, jättebra lega, Vi körde vidare, snart hade vi tagit själva skroten så nu bar det ut i skogen, men bakom en kulle var det några cementrör på höjden och där kom nästa markering. Lite svårt att bestämma vilken av dem tyckte Pheadro men bestämde sig för den högra och det var rätt. En till så är vi klara. Vi tuggar på genom skogen och snart är vi framme vid slutet, Vart är FIGGEEN. Naturligtvis längst ut men min härliga hund rusar ut och plockar figgen hur snyggt som helst, vi har till och med tid över. Nu är det bara att vänta på betyget.
 
Så har då domaren bestämt sig 192poäng av 200 Hurra vad vi är bra eller snarast Hurra vad Pheadro är bra. Lite synn var det på lydnaden hade vi bara haft 3 poäng till så hade vi fått cert, men vi kommer igen nästa år, så dess så.
 
Tack alla arrangörer för fina tävlingar, och tack till alla domarna.
 
 
SEN VILL JAG GE ETT STORT FÅNG RÖDA ROSOR OCH NÅGRA VITA OCH NÅGRA ROSA OCH NÅGRA GULA OCH NÅGRA BLÅ OCH NÅGRA SVART(det finns sånna det vet jag) TILL ALLA I K9 NI ÄR UNDERBARA UTAN ER HADE JAG OCH PHEADRO ALDRIG LYCKATS SÅ HÄR BRA, KRAMAR TILL ER FRÅN MIG OCH BLÖTA PUSSAR FRÅN DEN FYRBENTE.        
 



Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards