k9

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Eftersök i Sundsvall

Av k9 - 12 oktober 2012 12:30

Under sommaren har Exa och jag varit ute på ett större eftersök efter försvunnen person.


Larmet gick en helgdag mitt under semestern. I detta sammanhang spelar varken ledighet, semester eller arbete

någon som helst roll. Kan man åka - så åker man. Nu stiger pulsen och man kollar både en och två gånger om allt är med. Det är mycket att tänka på, man ska ha kläder, fika, mat för både hunden och sig själv. Det brukar handla om många timmars hundarbete och det gäller det att "Rädda liv"


Jag ser det som en ynnest, en ära eller kanske ett kall att få medverka och hjälpa till i dessa sammanhang.

Iväg det bär, på samlingsplatsen får vi eftersöksekipage mer information. Vem är försvunnen? Hur länge harpersonen varit försvunnen? Namn, Ålder?

Man vill ut och jobba så fort som det bara går, och vi har alltid tiden emot oss.


Vi jobbar på till sent på kvällen då vi mycket trötta beger oss hemåt igen, inget resultat, den saknade är ännu inte återfunnen och har nu varit ute hela natten. Väl hemma vilar vi och tankar mat och vätska för att återigen bege oss till platsen igen nästkommande dag, och nästa dag. Fler resurser sätts in, fler frivilliga anmäler sig, skallgångskedjor utgår. Det går ännu ett dygn och det är 3 dygn sedan den äldre mannen något förvirrad lämnande sitt hem i Sundsvallstrakten.


På det 4 dygnet återfinns mannen inte lång ifrån sitt hem, avliden. Man känner sorg, ilska, hopplöshet! Hade vi kunnat göra något annat, något bättre? Alla vet att vi alla gjort vårt bästa men trots detta så kommer vi alltid att bära med oss erfarenheten och sorgen. För mannens anhöriga är det trots allt skönt med en avslutning att mannen är hittat så att de nu kan få sörja i lugn och ro. 


Vi har gjort vårt allra yttersta och vi har kämpat tillsammans i solhetta, spöregn och oländiga terränger min hund och jag och jag kan inte annat än att känna glädje över den fantastiska lilla schäfertjej jag har som alltid ställer upp för sin matte i alla väder, årstider och tider på dygnet.


Tack Exa för att du finns vid min sida!  


Katarina








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av k9 - 28 juni 2016 08:38

Hej alla, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen....:) numera använder ju det flesta bara facebook och så även vi i K9, facebook är dessutom ett utmärkt ställe att snabbt skriva in träningar, lägga in bilder osv.   Vi i Team K9 fortsätter såk...

Av k9 - 21 december 2015 13:55

Önskar er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!   Då orken och framförallt TIDEN inte har funnit att uppdatera denna blogg så hoppas jag att 2016 kommer med mer krafter och tid all hålla igång denna blogg. Vi tränar trots allt varje vecka...

Av k9 - 13 oktober 2015 09:19

Vet inte om det är vi som har för mycket att göra eller om tiden går fortare...men nu är vi tillbaka, iallafall delar av Team K9.     Vår grupp håller på att förändras och några medlemmar har slutat av olika anledningar. Vi kommer under hösten...

Av k9 - 1 april 2015 12:58

En riktig glad påsk önskar vi alla vår vänner!      Delar av K9 har deltagit på en Specialsök helg i Sundsvallsområdet med Instruktör Emma Hammar från Hundreda. Helgen blev superbra för 8 deltagare som fick fördela tiden med halvdag Special...

Av k9 - 7 mars 2015 21:40

Med sorg i hjärtat måste jag berätta att min   Exa   har lämnat mig. Hon blev endast 7 år och 10 månader. Med 25 år som schäferägare har jag blivit "bortskämd" med att få gamla hundar, mellan 12-15 år. Tyvärr blev det inte så denna gång. Tiden kä...

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards