k9

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Jessika bloggar

Av k9 - 12 november 2012 08:16

Precis som Nettan skrev så är det även länge sedan jag skrivit något här i bloggen, men nu så!


I sina unga dagar tävlade Ellen en hel del lydnad, men stundtals väldigt fina resultat. Men för tre år sedan slutade vi då hon tydligt visade att hon ledsnat. Och i ett av dom här tre år har hon ju faktiskt varit ”favorit-matte”-lös eftersom jag har pluggat utomlands ett år.


Men nu i höst gjorde vi slag i saken, och anmälde oss till en tävling, i Rallylydnad!


I lördags kom vi ut till Matfors där tävlingen skulle hållas, ganska oförberedda. Jag hade förvisso läst reglerna, men jag och Ellen hade aldrig tränat rallylydnad, gått en hel bana eller varit på en tävling i denna nya sport förut.


Tillråga på allt hade jag startnummer 1 av 30 ekipage, vad är oddsen? Nåväl, det är över snabbt då i varje fall!

Efter banvandringen kändes det som att jag hade rätt okej koll på läget, och gick och hämtade Ellen ur bilen. Hon fick gå och kissa och titta sig lite omkring innan vi gick ner på planen, där fick hon två korvbitar och sen gick vi in och körde direkt! Ingen uppvärmning alltså, vilket jag har kommit fram till passar Ellen väldigt bra!


 

Hon var med mig fint under hela banan och det kändes superbra!
Resultatet blev plats 6/30 och 90 poäng av 100 (uppflyttnigspoäng är över 70), med kommentaren ”Mjuk och följsam hund!” från domaren. Helt klart godkänt för en gammal ko som Ellen :)

Så nu kan vi titulera oss som det enda ekipaget i K9 som tävlat rallylydnad, kanske finns det något fler ekipage som hänger på, för Ellen och jag ska helt klart ut och tävla igen!


Lycka till önskar vi alla i K9, kanske kommer det fler inlägg om tävlingar framöver....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av k9 - 28 juni 2016 08:38

Hej alla, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen....:) numera använder ju det flesta bara facebook och så även vi i K9, facebook är dessutom ett utmärkt ställe att snabbt skriva in träningar, lägga in bilder osv.   Vi i Team K9 fortsätter såk...

Av k9 - 21 december 2015 13:55

Önskar er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!   Då orken och framförallt TIDEN inte har funnit att uppdatera denna blogg så hoppas jag att 2016 kommer med mer krafter och tid all hålla igång denna blogg. Vi tränar trots allt varje vecka...

Av k9 - 13 oktober 2015 09:19

Vet inte om det är vi som har för mycket att göra eller om tiden går fortare...men nu är vi tillbaka, iallafall delar av Team K9.     Vår grupp håller på att förändras och några medlemmar har slutat av olika anledningar. Vi kommer under hösten...

Av k9 - 1 april 2015 12:58

En riktig glad påsk önskar vi alla vår vänner!      Delar av K9 har deltagit på en Specialsök helg i Sundsvallsområdet med Instruktör Emma Hammar från Hundreda. Helgen blev superbra för 8 deltagare som fick fördela tiden med halvdag Special...

Av k9 - 7 mars 2015 21:40

Med sorg i hjärtat måste jag berätta att min   Exa   har lämnat mig. Hon blev endast 7 år och 10 månader. Med 25 år som schäferägare har jag blivit "bortskämd" med att få gamla hundar, mellan 12-15 år. Tyvärr blev det inte så denna gång. Tiden kä...

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards