k9

Alla inlägg under december 2013

Av k9 - 12 december 2013 11:43

 

Mix, gamle käre Mix har lämnat oss och K9 sörjer honom djupt. Han blev 12 år. På slutet var han en trött Räddningshund, han hörde inte så mycket men han älskade ändå att träna Räddning.

Nu har han inte ont längre, nu hör han som aldrig förr och han får träna Räddning HELA dagarna. Nu gör han gamla Puma sällskap i Regnbågslandet

där de nu startat upp en ny Räddningsträningsgrupp och jag hoppas och min övertygelse är att de även har plats för oss tvåbenta när det är vår tur.

Mix, du saknas oss och vi kommer aldrig att glömma dig. Våra tankar och kramar går till Mix matte Nettan som ändå får glädjas åt alla år hon och Mix fick tillsammans, alla fantastiska upplevelser, träningar & tävlingar.    



                                                                 


 




Av k9 - 10 december 2013 14:26

 

TEAM K9  

 


önskar alla vänner med eller utan hund..


En riktigt:


 GOD JUL


&


ETT GOTT NYTT ÅR!  


   

   

Av k9 - 10 december 2013 11:39

  Var för några dagar sedan inblandad i en bilolycka i Sundsvalls trakten. En bilolycka där jag ( och mina två hundar) med en hårsmån undvek att frontalkrocka. En eventuell frontalkrock som kunde orsakats av en bil som hade hamnat mitt på norrgående E4 och där krockade med den bil som sedan i hög hastighet kom emot mig i det södergående körfältet.


Ojojoj! detta handlade inte om många sekunders betänktetid och beslutsamhet, här gällde det att agera - och det SNABBT! Jag hade att välja på att frontalkrocka, styra ner i diket, köra upp på en refug, köra på den orsakande bilen eller helt sonika försöka ta mig emellan de två inblandade fordonen...

Jag hann tänka att frontalkrocka, nej tack och om jag väljer diket så kanske vi är två bilar i diket. Eller att den bilen som kör ner i diket kanske sedan "studsar" upp på mig på vägbanan.. så jag valde att chansa att styra emellan bilarna...

 

 

Ja, den känslan glömmer jag aldrig i hela mitt liv! Känslan av att detta kommer aldrig att gå, jag hann också tänka på hundarna bak i bilen..Jag kan verkligen tacka mina skyddsänglar att de var med mig denna torsdagkväll i snöstorm!

 

Jag kom emellan bilarna, utan att krocka med någon och bilarna bakom mig fick också snabbt stopp. Tack o lov!


Efter jag fått stopp på bilen en bit fram så kom då det jag tackar Räddningen för: nämligen all träning med olika scenarion och allehanda upplevelser och träningar under många år som gett mig erfarenhet av att RÄDDA LIV och

L-ABC.


I första hand tänkte jag på L=Läge, se till att komma ur fara. När jag då satt där i bilen, chockad ben skakande armar o ben så larmade jag snabbt 112. Vilket tog lite tid för jag kom inte ihåg hur telefonen i bilen fungerade...tänk hur kroppen ändå reagerar. Nästa steg var att rycka fram en varselväst innan jag skulle hoppa ur bilen, men då kom jag ju på att jag hade på mig mitt larmställ (Räddning) rött med en massa reflexer så någon väst behövdes inte.


Jag hoppade snabbt ur bilen och sprang fram till bilen i diket för nu hade jag bara en tanke: ATT RÄDDA LIV!

Återigen: Tack Räddningen för att du format, utbildat & gett mig mod och styrka!

När jag kom fram efter springmarschen i snöstormen så hade föraren redan av egen kraft tagit sig ur bilen, oskadd tack o lov! Flera bilar hade stannat för att hjälpa till men bilen som orsakade olyckan smet från platsen!

Just denna gång gick ju allt bra, inga personskador. Men alla vänner   där ute, kör försiktigt, var rädd om er och våga hjälpa till där det behövs!   Allting är bättre än ingenting!


Katarina, en gång Räddningshundförare - alltid Räddningshundförare...



5 december Sundsvalls Tidning

Just nu: Flera bilar i trafikolycka på E4 

En olycka har inträffat i höjd med Fläsian – en bil i diket.
 

Larmet kom 21.35 Två bilar var inblandade i olyckan varav en ligger i diket.

Ingen person ska ha skadats i händelsen och räddningspersonal är snart klara på olycksplatsen.






Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards