k9

Alla inlägg under september 2014

Av k9 - 12 september 2014 15:55

Exa och jag har nu fullgjort vårt kontrakt som hundförarekipage i Insatskompaniet, Västernorrlandsgruppen.  

Vi har varit kontrakterade under 4 år. Under V. 34 gjorde vi vår sista övning. Denna gång övade vi i Örnsköldsvikstrakten.


Nedan Exa & Moritz vilar i bandvagnen. Bandvagnen som för hundarna blir ett ställe där de vet att de kan vila. Förmågan att "vila när man har chansen" är något både hundar och förare lär sig att utnyttja...

   

Vi har under dessa 4 år fått uppleva både det bästa och det sämsta som hundekipage.

Ibland har övningarna varit riktigt, riktigt jobbiga, ingen sömn, ingen vila, dåligt med mat - men också fruktansvärt ROLIGA!

 

Älsklings Exa, jag är så stolt över dig!


Och tyvärr har vi också gjort övningar där hundar och hundförare inte alls verkar ha varit med i planeringen och egentligen bara fått "sitta av" tiden.


Nu är det slut på "övningsfrukost" = vatten + alvedon,  

det är slut på att bära hölster, ofta med denna fula pistolatrapp...   och vet ni, jag tycker att det är ganska skönt!  


Denna vår sista övning blev ändå en av de BÄSTA! Vi hade riktigt roligt Exa & jag. Och det bästa av allt var att vi verkligen fick visa vilken fantastiskt resurs en hund är inom Försvarsmakten!


Det är en WOW känsla att se min hund arbeta så otroligt duktigt, man blir LYCKLIG långt in i själen!

 

Dessa åren har jag lärt mig massor, både om mig själv som människa och som hundförare. Jag VET att jag klarar av, och kan hantera väldigt tuffa situationer. Jag har lärt känna massor med trevliga människor och fått uppleva massor med härliga skratt. Upplevt många fina stunder, stunder och ögonblick som jag alltid kommer att ha med mig.


Ett stort TACK vill jag skicka till de soldater som bjudit på sig själv och visat sig vara toppenkamrater!

Och tack EXA  , utan dig hade jag aldrig fått upplevt detta fina med hund.

 

Jag känner att nu slutar vi med flaggan i topp min kamrat Exa & jag.  


Katarina Nordin fd. hundförare i Försvarsmakten

Av k9 - 12 september 2014 15:37

Det härjar tydligen ett virus i Sundsvalls trakten. Der verkar vara väldigt smittsamt men tur nog inte speciellt farligt...


K9 har drabbats av VALPFEBER och den tredje (3:e) nya K9 medlemmen har gjort sitt intåg.


 


Vi hälsar lilla Spöket välkommen! Jessica har utökat sin Pudelflock med en liten svart tjej på 8 veckor.


Nu Magnus blir det träning med extra utmaning till våren, vi längtar!     


 

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards