k9

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Räddningsträning = med hjärtat i halsgropen!

Av k9 - 4 november 2014 11:30

Ojoj så fruktansvärt RÄDD man kan bli! Med två framåt schäferdamer i min ägo får man ibland uppleva stunder då hjärtat fullkomligt stannar i kroppen. Så rädd, så rädd man blir!  


Har fått uppleva detta med min äldsta fröken Exa vid ett flertal tillfällen och nu senast vid en träning i en gammal betongfabrik. En fullkomligt underbar plats (ja i våra Räddningsögon då förståss, det finns många som inte riktigt förstår detta men men..)


Hon jobbade på en ganska svår hög vittring, en vittring som krockade med en verkstad i samma byggnad där det varit folk. Hon jobbarde på med hög nos i väldigt högt tempo, och när hon jobbar då är hon fokucerad! Ni ska inte tro att hon tittar vart hon går riktigt, så här kan det bli väldigt farligt. Tror faktisk att hon är en sådan där farlig hund som skulle kunna kliva rakt ut från tredje våning om hon bara har vittring i näsan...  


I denna byggnad finns en "bassäng" innehållande en massa oklara flytande ämnen, som olja, avfettning och gud vet allt! Vi hade under kvällen pratat om denna bassäng och sagt att fy tusan, där finns det mycket farligt. "ramlar dom ner där så dör dom direkt"

  


Exa jobbar som sagt i högt tempo och mycket självständigt, och plötsligt hör jag ett plums!! och förstår direkt att hon ramlat ner i bassängen! Skriker i förtvivlan till de andra att hon har ramlat ner i vattnet! Alla rusar fram till kanten, men innan jag hinner slänga mig ner på magen för att försöka se och förhoppningsvis få tag på Exa så hinner jag höra Nettans kommentar; "sjönk hon"


DÅ TRODDE JAG ATT MITT HJÄRTA STANNADE!!!


Fyyyy tusan vilken ångest i några sekunde tills jag ser ner över kanten och ser damen ifråga stå nere i hörnet, fullständigt dyblöt av olja och annat otäckt! HON LEVER!


Vi rusar fram till en brandslang och börjar sköja av henne som är så glad så glad...hon fick avsluta sitt sök (med människor vid bassängkanten..) för att sedan bli hemfraktat till dusch och shamponering.

Verkar inte ha tagit någon som helst skada eller fått några men, ibland har man tur.


 

(Så här glad var hon efter badet..)


Men Räddning kan vara mycket farligt, och den här damen kommer jag att hålla speciellt mycket koll på vill jag lova!


Katarina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av k9 - 28 juni 2016 08:38

Hej alla, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen....:) numera använder ju det flesta bara facebook och så även vi i K9, facebook är dessutom ett utmärkt ställe att snabbt skriva in träningar, lägga in bilder osv.   Vi i Team K9 fortsätter såk...

Av k9 - 21 december 2015 13:55

Önskar er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!   Då orken och framförallt TIDEN inte har funnit att uppdatera denna blogg så hoppas jag att 2016 kommer med mer krafter och tid all hålla igång denna blogg. Vi tränar trots allt varje vecka...

Av k9 - 13 oktober 2015 09:19

Vet inte om det är vi som har för mycket att göra eller om tiden går fortare...men nu är vi tillbaka, iallafall delar av Team K9.     Vår grupp håller på att förändras och några medlemmar har slutat av olika anledningar. Vi kommer under hösten...

Av k9 - 1 april 2015 12:58

En riktig glad påsk önskar vi alla vår vänner!      Delar av K9 har deltagit på en Specialsök helg i Sundsvallsområdet med Instruktör Emma Hammar från Hundreda. Helgen blev superbra för 8 deltagare som fick fördela tiden med halvdag Special...

Av k9 - 7 mars 2015 21:40

Med sorg i hjärtat måste jag berätta att min   Exa   har lämnat mig. Hon blev endast 7 år och 10 månader. Med 25 år som schäferägare har jag blivit "bortskämd" med att få gamla hundar, mellan 12-15 år. Tyvärr blev det inte så denna gång. Tiden kä...

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards