k9

Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Min Exa

Av k9 - 7 mars 2015 21:40

Med sorg i hjärtat måste jag berätta att min   Exa   har lämnat mig. Hon blev endast 7 år och 10 månader.

Med 25 år som schäferägare har jag blivit "bortskämd" med att få gamla hundar, mellan 12-15 år.

Tyvärr blev det inte så denna gång. Tiden känns ju alltid för kort när våra fyrbenta lämnar oss, men det här

var jag inte alls mentalt förberedd på. 

 

(Exa 10 veckor)

Exa tog en väldigt stor plats i mitt liv, hon både hördes och märktes och jag har alltid sagt att "henne har jag fått för mina synders skull"  Hon var en arbetsmaskin utan dess like, hon kunde jobba dygnet runt och gjorde verkligen så. Exa var certifierad Patrullhund inom Försvarsmaktsövnignar, vi tillhörde Insatskompaniet och tjänstgjorde 8 dygn/år tillsammans. Vi gjorde vår sista övning tillsammans hösten 2014 och hade bestämt att nu skulle hon få "gå i pension", bara göra roliga saker, vi skulle såklart fortsätta att träna tillsammans och jag längtade till hösten 2015 då vi ska få flytta in in vårt nya fina hus där det ska byggas en fin hundgård o hundhus...Tyvärr får Exa inte dela den glädje med oss. Och vi kommer att sakna henne när dagen för flytt kommer.

 

Exa blev dålig strax efter jul. Hon blev plötsligt halt och höger öga påverkades också. Vi var till veterinär som behandlade hältan som inte blev bättre utan det blev därefter röntgen och massor med prover togs. Alla prover kom tillbaka negativa, och veterinärerna stog handfallna medan Exa blev allt sämre. Hon hade ont och ville till slut inte gå alls,förlorade muskler och hade samtidigt problem med halsen när hon åt. Allt detta blev till slut så outhärdligt så vi bestämdes oss för att avsluta hennes lidande. Hon hade inte längre ett drägligt liv, även om svansen fortfarande gick....

 

Hon lämnade mig vid 01 tiden torsdag natt den 5/3. Med sorg i hjärtat och en stor saknad minns jag min Exa som en underbar, extremt jobbig och krävande hund som gett mig massor med erfarenhet, kunskap och upplevelser men samtidigt massor med kärlek. Hon lämnar ett stort tomrum hemma hos mig o familjen, ett tomrum som vi troligen aldrig kan fylla. Det tomrummet  kommer alltid att vara ditt älskade Exa. Nu springer hon i regnbågslandet med våra andra fyrbenta vänner. Hälsa de andra från oss raring!

 

Tack Exa för allt fint du gett mig, allt vi fick  uppleva tillsammans, alla minnen, blod, svett o tårar. Tack!

 

Visst, livet går vidare och lilla Gazza finns kvar i mitt liv, men vi kommer aldrig att glömma stans gladaste hund

 

Tassemarkens Exa


Katarina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av k9 - 28 juni 2016 08:38

Hej alla, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen....:) numera använder ju det flesta bara facebook och så även vi i K9, facebook är dessutom ett utmärkt ställe att snabbt skriva in träningar, lägga in bilder osv.   Vi i Team K9 fortsätter såk...

Av k9 - 21 december 2015 13:55

Önskar er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!   Då orken och framförallt TIDEN inte har funnit att uppdatera denna blogg så hoppas jag att 2016 kommer med mer krafter och tid all hålla igång denna blogg. Vi tränar trots allt varje vecka...

Av k9 - 13 oktober 2015 09:19

Vet inte om det är vi som har för mycket att göra eller om tiden går fortare...men nu är vi tillbaka, iallafall delar av Team K9.     Vår grupp håller på att förändras och några medlemmar har slutat av olika anledningar. Vi kommer under hösten...

Av k9 - 1 april 2015 12:58

En riktig glad påsk önskar vi alla vår vänner!      Delar av K9 har deltagit på en Specialsök helg i Sundsvallsområdet med Instruktör Emma Hammar från Hundreda. Helgen blev superbra för 8 deltagare som fick fördela tiden med halvdag Special...

Av k9 - 17 december 2014 08:20


2014 blir 2015      Ännu ett år har vi snart lagt bakom oss. Våra fyrbenta älskade vänner finns alltid vid vår sida och följer oss vilket bus vi än hittar på. Vi har haft en härligt hundår med många upplevelser, vi har lärt känna många nya vänne...

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards