k9

Alla inlägg under oktober 2015

Av k9 - 13 oktober 2015 09:19

Vet inte om det är vi som har för mycket att göra eller om tiden går fortare...men nu är vi tillbaka, iallafall delar av Team K9.


 

Vår grupp håller på att förändras och några medlemmar har slutat av olika anledningar. Vi kommer under hösten att bjuda in några nya medlemmar som vi återkommer med närmare presentationer om.


Vi tackar Eva-Lena, Lisabet & Jessica för allt roligt vi haft tillsammans. Ni vet ju att ni ALLTID är väkommen att träna, ja eller fika... med oss och välkomnar Johanna Karlström till Team K9, en närmare presentation kommer.

 

Vi tränar alla på som vanligt, eller kanske mer känns det som. Flera i gruppen tävlar på, håller kurser mm

Räddningsträningen har fått stå vid sidan ett tag då ingen i gruppen längre är aktiva inom Räddningen eller har aktiva Räddningshundar. Under kallaste vintern blir det ändå lite Räddningsträning inomhus, det går ju liksom inte att låta bli  


Jag som varit hundförare inom Försvarsmakten gjorde min sista övning hösten 2014, en övning som jag aldrig kommer att glömma. Det var nog den roligaste övning Exa och jag gjort tillsammans! Jag hade bestämt att detta skulle bli mina sista övning då jag inte tyckt att Försvarsmakten gav mig och min hund det jag trodde och önskade.


Det gick alldeles för mycket kraft och ork på att försöka påverka cheferna till att förstå innebörden och nyttan av Patrullhundar, och att med näbbar & klor..kämpa för att min hund skulle ha det bra under övningar och inte fara illa.


           

När Exa o jag gjort denna sista övning hade jag sett fram emot att fortsätta träna fina    Exa   under många år framåt. Men ödet ville annorlunda, Exa blev hastigt sjuk under våren 2015 och fick somna in natten mellan 4-5 mars. Jag sörjer henne fortfarande och tårarna kommer återigen när jag skriver detta.    

   


Som tur är har jag "lilla" Gazza (den största tik jag haft..) idag 3 år. Gazza ska inte bli tjänstehund har jag bestämt, jag har gjort det klart och nu får andra ta över. Däremot har jag med stor entusiasm tagit på mig ansvaret att träna upp hundar till Missing people eftersök i Sundsvall. Ett jätteroligt uppdrag, och där har även Gazza o jag en plats som hundekipage. Och med Missing People åker vi ut på uppdrag att återigen "Rädda liv".


Webmaster Katarina




Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards