k9

Alla inlägg under juni 2016

Av k9 - 28 juni 2016 08:38

Hej alla, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen....:) numera använder ju det flesta bara facebook och så även vi i K9, facebook är dessutom ett utmärkt ställe att snabbt skriva in träningar, lägga in bilder osv.


Vi i Team K9 fortsätter såklart att träna våra älskade fyrbenta. Gruppen har ändrats något, några medlemmar har valt att hoppa av K9 och istället lägga tid på annat och några nya medlemmar har tagits in.


Tid som tydligen numera är en bristvara för alla gör att iallafall jag försöker välja bort en massa måsten och det som inte är roligt och bara ägna den dyrbara tiden åt sådant jag verkligen gillar och uppskattar. 

 

Min Gazza är nu hela 3 år och växer forfarande i sin utveckling. Om jag valt att utbilda henne till Räddningshund eller Patrullhund så skulle hon ha löst den uppgiften galant, precis som hon gör med allt som jag erbjuder henne! Hon är min bästa vän och vi tillbringar mycket härlig tid tillsammans. Sorgen efter att hastigt ha tappat min Exa är fortfarande stor, och hon finns med mig i tankarna mest varje dag. Livet är inte rättvist.

 

Då jag och familjen nu flyttat in i ett nytt fint hus vid en sjö kommer jag att sprida både Pumas och Exas aska där på tomten. Hade inte hjärta att sprida Pumas aska vid vårt förra hus då jag visste att vi inom en snar framtid skulle lämna det, därför finns också hennes aska kvar. 


Träningarna fortsätter oavbrutet och vi stöter på nya spännande utmaningar hela tiden, vi har tom planerat en träningshelg i Åre som ett härligt avbrott i vardagsträningen!

   

Jag fortsätter på sätt och vis min bana inom Räddningen fast istället som hundansvarig inom Missing People. Det ger mig tillfredsställelse att träna hundekipage så att de kan stå till förfogande när vi behövs där ute för att rädda liv! Det är mitt livs "MISSION" och uppdrag harjag förstått.

 Ha en bra sommar, sköt om er och njut av livet! Vi hörs när vi hörs/Katarina

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till TEAM K9 och hunden,vår bästa vän

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Skriv gärna några rader!

Prenumerera

Besöksstatistik


Skapa flashcards